TÜRKİYE LOJİSTİK ÜS OLMALI | Bilal Saygılı Blog

TÜRKİYE LOJİSTİK ÜS OLMALI

MÜSİAD Genel Merkezi Lojistik Sektör Kurulu organizasyonunda "Lojistik Merkez Türkiye" ana başlıklı Türkiye İstişare Toplantısı, İzmir'de gerçekleştirildi.

İzmir'de buluştu MÜSİAD Genel Merkezi Lojistik Sektör Kurulu organizasyonunda "Lojistik Merkez Türkiye"ana başlıklı Türkiye İstişare Toplantısı, İzmir'de gerçekleştirildi. MÜSİAD İzmir Başkanı Bilal Saygılı, burada yaptığı konuşmada lojistikteki teknolojik gelişmelere dikkat çekti. Diğer katılımcılar da ülkemizin lojistik bir üs olması konusunda önemli bir konumda olduğunu ifade ederek, çözüm önerilerinde bulundular.

MÜSİAD tarafından düzenlenen "Lojistik Merkez Türkiye" başlıklı toplantı, İzmir'de yapıldı. Toplantıya Ticaret Bakan Yardımcısı Sezai Uçarmak, MÜSİAD Genel Başkan Yardımcısı Mahmut Asmalı, İzmir Milletvekilleri Ceyda Bölünmez Çankırı, Alpay Özalan, MÜSİAD İzmir Başkanı Bilal Saygılı, Genel Müdürler, Bölge ve İl Müdürleri, Sektörel STK'lar ile çok sayıda konuk katıldı.

DEĞİŞİMİ DOĞRU OKUMALIYIZ

Toplantıda açılış konuşması yapan MÜSİAD İzmir Başkanı Bilal Saygılı, dünyanın bir dönüşüm içinde olduğunu ve değişim dalgasının her sektörde etkili olduğunu ifade etti. Saygılı, konuşmasında şunları söyledi: "Lojistik sektörünün değişim sürecinden payını aldığını görüyoruz. Dönüşümü domine eden unsurlara baktığımızda, en önemlilerinden birinin, baş döndürücü biçimde ilerleyen teknolojik gelişmelere, uyum hızı olduğunu görüyoruz. Bu noktada, övündüğümüz ve Avrupa ülkeleri başta olmak üzere dünyanın da ilgisini çeken genç nüfusumuz, bize müthiş bir güç sağlamaktadır. Genç nüfus demek, yeniliğe ve gelişime açık taze beyinler demektir. Dolayısıyla, dünyadaki değişimi doğru okuyarak geleceğe yönelik yeniden dizayn edilen lojistik sektörü de bu gücü arkasına almalıdır.

Artık neredeyse hiçbir alanda işler, geleneksel yöntemlerle yürümüyor. Teknoloji temelli oluşan değişim, firmalar, hatta ülkeler arasında bir 'fark oluşturma' mücadelesine dönüşmüş durumda. Biz de iş insanları olarak adımlarımızı, yeni yatırımlarımızı, elimizde bulundurduğumuz gücü fark ederek ve çağın gerekliliklerini en iyi şekilde analiz ederek şekillendirmeliyiz. Böylece, Türkiye lojistik sektörünün dünyada önemli bir noktaya erişmesi işten bile değildir."

ANADOLU LOJİSTİK BİR MERKEZ

MÜSİAD Lojistik Sektör Kurulu Başkanı Ahmet Yayman ise Türkiye'de taşımacılığın ağırlıklı olarak karayolları üzerinden yapıldığını, bunun da trafik ve gürültü çevre kirliliği gibi sorunlara neden olduğunu, diğer ulaştırma yollarının da dengeli kullanılabileceğini ifade etti.

MÜSİAD Genel Başkan Vekili Mahmut Asmalı da hız ve yenilik gibi kavramların günümüz ticaretinde büyük önem taşıdığını belirterek, "Türkiye olarak elimizdeki her bir kozu isabetli biçimde kullanmalıyız. Hedeflerimiz büyük, kendi gücümüzün de farkında olarak yürüyeceğiz. Coğrafi konumu ile Anadolu lojistik noktalarından biri olmuştur. Türkiye doğu ile batı, Asya ve Avrupa'yı birbirine bağlıyor ve küresel ticaret için stratejik noktada olması sebebiyle de güçlü ve gerekli tecrübe ile bilgi birikime sahibiz. Bizler bütün avantajlarımızı isabetli şekilde kullandığımız takdirde, Türkiye'nin her türlü alanda lojistik merkezi olması önünde hiçbir engel bulunmuyor" dedi.

TÜRKİYE BU KONUDA ÜS OLMALI

Ticaret Bakan Yardımcısı Sezai Uçarmak ise Türkiye'nin lojistik üs için uygun coğrafi konuma sahip olduğunu belirterek, lojistik merkez çalışmaları için liman altyapısının da büyük önem taşıdığını söyledi. Türkiye'nin lojistik üs olmasında koşulların son derece uygun olduğunu ifade eden Sezai Üçarmak, "Fakat bazı kurumlan çabuk dejenere ediyoruz. Mesela 60-70'li yıllarda İstanbul Ticaret Odası'nın yayınlarına baktığınızda hep vurgulanan; transit, antrepo, tır sistemi. Lojistik üs olmanın en önemlileri bunlar değil midir? Dolayısıyla depolamadan bir kârınız olacak.

Sadece Türkiye'yi Orta Asya veya İran-Avrupa arasında sadece bir geçiş güzergâhı olarak düşünmek Türkiye'ye bir şey kazandırmıyor. Çünkü Türkiye'nin limanlarına, antrepolarına mal taşımamız gerekir. Orada elleçleme bir idari işlem ya da ticaret marjı oluşturmamız lazım ki sizin bundan bir kârınız olsun. Yoksa öbür türlü tabi ki onunda katkısı var ama sadece Türkiye üzerinden kamyonların geçmesinde egzoz dumanından başka kalacak bir şey kalmaz" dedi.

Basında Çıkan Haber Linkleri

Sabah

Haberturk

Yeniakit

Karar

Mynet

İHA

Yeni Asır

İlk Ses

Haberler

Ekometre

Medyaege

Lojiport

Kanalege