BİLAL SAYGILI´NIN YARIŞ TUTKUSU NASIL BAŞLADI? | Bilal Saygılı Blog

BİLAL SAYGILI´NIN YARIŞ TUTKUSU NASIL BAŞLADI?

Bilal Saygılı’nın yarış tutkusunu ve yarışlardan aldığı keyfi onu tanıyan herkes bilir. Tanımayanlar da yalnızca tek bir yarış videosunu izlemesi ya da yarışlarına gidip Bilal Bey’in gözlerinin içinin nasıl güldüğünü görmesi yeterli olacaktır. Yarışlardan aldığı keyfi biliyoruz fakat merak ettiğimiz bu yarış tutkusunun nasıl başladığı. 

Bilal Bey’in arabalara karşı olan ilgisi küçük yaşlarda başladı. 70’li yıllarda babası Eflatun Bey Kayseri hava üssünde görev yaparken 66 model bir Anadol araba aldılar. Ne zaman Eflatun Bey işe gitse Bilal Bey büyük bir hevesle arabanın anahtarının saklı durduğu gardıroba gider, anahtarı ele geçirir geçirmez de soluğu arabanın başında alırdı. Kontağı çevirip arabayı çalıştırmak en büyük mutluluklarından biriydi. Ayakları gaz pedalına zorla yetse de azimle aracı ileri geri götürmeyi denerdi. Bu denemelerin sonucunda da kendi kendine ince detayları öğrenmiş oldu.

Takvim 1983 yılını gösterdiğinde 14 yaşında olan Bilal Bey o dönemde kaldıkları Amasya Merzifon’da fırsat bulduğu zamanlarda arabayı gizlice alıp uygun alanlarda kullanıyordu. İleriki yıllarda babası kırmızı bir Renault araç satın aldı. Bilal Bey o zaman araba sevdasının ne kadar büyük olduğunu keşfetti ve araba kullanmak onun için artık başka bir keyif haline geldi.

Üniversite yıllarında çalışıp kazandığı parayla kendine ilk şahsi arabasını aldı. Arabayı almaya babasıyla birlikte gitti ve içinde o zamanın elektrik tuşlu, renkli ışıklı teybinin de bulunduğu 87 model bir Kartal satın aldı. Arabayı alırken kararını etkileyen unsurların başında bu teybin teknolojisi geliyordu.

Pazarlama sektöründe çalıştığı için uzun mesafeler gidiyor ve yılda 100.000 kilometreyi aşıyordu. Direksiyonu gittikçe gelişti ve km yüksekliğinden dolayı çok sık araba değiştirmek durumunda kaldı. Ford Taunus, Opel Vectra, Honda, Mercedes, BMW gibi pek çok arabayı kullanma şansı oldu.

2000’li yıllarda yakın arkadaşı Ümit Ülkü’nün ısrarları sonunda Honda Typer model yarış aracı ile ilk yarışına katıldı. Girdiği ilk yaz kupası yarışını birinci olarak bitirdi. Hayatındaki ilk yarışında birinciliği göğüsleyerek kupayı kazanan Bilal Bey, bu motivasyonla bundan sonra yarışlara devam etme kararı aldı.

Zaman içinde kendini geliştirdikçe Porsche GT3 CUP 1997 model gri renk bir araç satın aldı. Antrenmanlarını İzmir Pınarbaşı’nda bulunan yarış pistinde yapıyordu. Bölgesel yarışlara katılmaya başladıktan sonra ulusal yarışlarda da kendini gösterdi. Sonrasında Porsche  GT3 CUP 1991 model bir araçla başarılarına her gün bir yenisi ekleyen Bilal Bey, arkadaşı Ümit Ülkü ile birlikte Türkiye’yi yurtdışındaki yarışlarda temsil etmeye başladı. Bilal Bey 2015 yılında “Uluslararası Sürücü/International Driver” lisansını aldıktan sonra 2016 yılında da milli sporcu unvanını aldı.